EDIS verkkokaupan toimitustavat

EDIS Pia Laurila Oy
Tekniikantie 12
Innopoli 1
02150 Espoo

Puhelin: 0400229464
Sähköposti: info@edis.fi
WWW-osoite: edis.fi

Y-tunnus: 2346462-5

Mikä on sinulle sopiva tapa vastaanottaa pakettisi?

Täältä löydät kaikki EDIS verkkokaupan tarjoamat toimitusvaihtoehdot:

Nouto Otaniemestä, Tekniikantie 12, Innopoli1, 02150 Espoo

  • Tilaukset voit noutaa EDIS noutopisteestä Innopoli 1:n aulasta, Espoon Otaniemessä.
  • Aula on auki arkisin klo 8-16. Paketit ovat valmiina klo 14 mennessä.
  • Pääovesta rappusia ylös ja aulan Infotiskiltä voi kysyä omaa pakettia.
  • Tämä toimitustapa on ilmainen, 0€.

1. Pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon

  • Perillä 2–5 arkipäivää lähettämisestä. Seurattavissa.
  • Koosta riippuen jaetaan joko postilaatikkoon/-luukkuun tai oven taakse. Saat viestin, kun paketti on jaettu. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Posti on kotimainen ja vastuullinen valinta.

2. Nouto Postista tai automaatista

  • Perillä 1–2 arkipäivää lähettämisestä.
  • Myös lauantaitoimituksia. Noudettavissa 7 päivän ajan. Seurattavissa. Saat paketin valitsemaasi Postiin tai automaattiin. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Posti on kotimainen ja vastuullinen valinta.

3. Postin kotiinkuljetus sovittuun aikaan

  • Kotiinkuljetus sovittuna aikana arkisin klo 9–21.
  • Vilkkaimmilla alueilla myös lauantaisin. Saat pyynnön valita toimitusaika, kun paketti on ollut matkalla 1–2 arkipäivää. Samalla voit valita, vastaanotatko paketin kasvotusten vai ovelle jätettynä. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Posti on kotimainen valinta, jolla tuet suomalaista työtä.

    4. Noutopaketti Ruotsiin ja Tanskaan

    • Noutopaketti toimitetaan noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin Ruotsissa ja Tanskassa. 
    • Leverans till en pick-up ställe eller paket automat. Tillgänglig att hämtas 2-6 arbetsdaag efter frakten. Flexibla hämtningställen som passar dig. Kan uppföljas. Leverans måndag - fredag i Sverige och måndag - lördag i Danmark. Du får notis av ankomst.

    5. Noutopaketti Baltiaan

    • Lähetykset, jotka toimitetaan noudettavaksi (yleensä pakettiautomaattiin) Virossa, Latviassa ja Liettuassa.
    • Delivery to a parcel locker or pick-up point. Available for pickup 1–4 working days after shipping. Flexible collection from a locker or pick-up point of your choice. Trackable. Deliveries in Estonia Mon-Sun. In Latvia and Lithuania, Mon-Fri, but in the capital regions Mon-Sun. You will get a notice of arrival.

    Tämän linkin takaa löydät Postin palvelupisteiden sijainnin kartalta

    1. Matkahuollon verkkopaketti

    • Toimitusaika 1-3 arkipäivää.
    • Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon toimipisteeseen, R-kioskiin tai K-Markettiin. Saat tekstiviestin ja/tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.

    2. Matkahuollon Kotijakelu

    • Jaetaan asiakkaalle perille kotiosoitteeseen. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta lähetyksestä jakoajan sopimiseksi. Toimitus pääsääntöisesti 1-3 arkivuorokautta myyjältä.
    • Kun paketti on valmiina toimitettavaksi, Matkahuolto lähetää sinulle viestin, jossa he pyytävät sinua sopimaan toimitusajan. Voit myös antaa luvan jättää lähetyksen ovelle, jos et ole kotona sitä vastaanottamassa.
    • Matkahuolto toimittaa pakettisi sinulle ovelle sovittuna ajankohtana, suurimmissa kaupungeissa myös iltaisin ja viikonloppuisin.
    • Matkahuolto luovuttaa pakettisi ilman fyysistä kontaktia. Kuljettajat jättävät paketin ovelle ja odottavat hieman kauempana, kunnes avaat oven.
    • Jos Matkahuolto ei tavoita sinua, palautuu paketti kuljettajan mukana lähimpään Matkahuollon palvelupisteeseen, josta sen voi noutaa tai tilata sille uuden kotiinkuljetuksen.

    1. PostNord noutopisteeseen
    • Vastaanottaja voi noutaa paketin pääsääntöisesti 4-6 vrk lähettämisen jälkeen.
    • Vastaanottaja saa ilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla tai mobiilisovelluksella, kun lähetys noudettavissa. Säilytysaika 7 vuorokautta jonka jälkeen palautuu lähettäjälle.
      2. PostNord Kotiinkuljetus
      • PostNord Kotiinkuljetuksessa lähetys toimitetaan vastaanottajan kotiovelle. Palvelun avulla vastaanottaja voi itse valita toimituspäivän sekä ne aikavälit, joiden aikana paketti voidaan toimittaa.
      • Vastaanottaja saa ilmoituksen tekstiviestinä, sähköpostitse tai mobiilisovelluksessa ensimmäistä mahdollista toimitusajankohtaa edeltävänä päivänä. Samalla vastaanottaja saa linkin sivulle, jossa hän voi valita eri toimitusvaihtoehtojen väliltä.
            Ostoskorisi on tyhjä

            Toimitusehdot

            Verkkokaupan toimitusehdot

            Voimassa 5.11.2018 alkaen

            EDIS verkkokaupasta ostaminen

            Tilattaessa verkkokaupasta tuotteisiin tutustuminen tapahtuu tuotekuvan ja tuotekuvauksen avulla.

            Lisäksi tietoa tuotteista, tuotteiden vaikutuksesta ja kokoluokista sekä muusta ostamiseen liittyvästä saa puhelimella ja sähköpostilla.

            Puhelinnumero: 0400 229 464 tai 0400 490 066

            Sähköpostiosoite: info@edis.fi

            Verkkokaupan tuotteita myy Edis, Pia Laurila Oy y-tunnus 2346462-5. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle sekä yrityksille samalla alueella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

             

            Tilaaminen

            Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa tai laskulla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

            Maksaminen

            Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Paikallisosuuspankit ja Säästöpankit sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna.

            MAKSUTAVAT

            Maksut Visa, Visa Electron, MasterCard ja American Express -korteilla

            Mikäli asiakas maksaa Visa, Visa Electron, MasterCard tai American Express -korteilla, Edis, Pia Laurila Oy toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista.  

            Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron, MasterCard tai American Express -korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja ja vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

            Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7)
            Innova 2, Lutakonaukio 7
            FI-40100 Jyväskylä

            Maksupalvelutarjoaja

            Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

            Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7)
            Innova 2, Lutakonaukio 7
            FI-40100 Jyväskylä

             paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

            Ennakkomaksu

            Postitamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Maksusuoritukset osoitetaan tilille 

            IBAN: FI36 4055 0010 7987 22
            BIC: HELSFIHH (405500-1798722)
            Edis, Pia Laurila Oy,

            tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti. Laskulla maksettaessa on tärkeätä käyttää laskulla olevaa viitenumeroa. Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan, kun maksu on suoritettu. Nopeutat toimitusta, kun kerrot meille tilauksen maksusta.

            Jos maksuna on 'Lasku', pidätämme varausta 14 arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa, jos maksu on suorittamatta.

             

            Tilaus- ja maksuvahvistus

            Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

            Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

            EDIS
            Tekniikantie 12, Innopoli 1
            02150 Espoo

            Puh: 0400 229 464 tai 0400 490 066

            Sähköposti: info@edis.fi
            WWW: edis.fi

              

            Toimitusaika

            Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

            Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

            Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan jokaisen tuotteen kohdalla.

             

            Toimitustavat ja -kulut

            Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

            Toimitamme tilaukset pakettina Postin, PostNordin tai Matkahuollon kautta. Tilaukset voi myös noutaa EDIS noutopisteestä (Tekniikantie 12, 02150 Espoo). Pakettia voi seurata lähetystunnuksella. Toimituskulu riippuu tilauksen toimitustavasta, koosta ja painosta.Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

            Pääsääntöisesti toimituskulut ovat seuraavat:

            Nouto Espoon Otaniemen noutopisteeltä on ilmainen, 0€

            Postin Pikkupaketti (kaikki tuotteet eivät mahdu tai sovellu Pikkupakettina toimitettavaksi) 5,50€

            Paketit Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin alk. 7,50€

            Paketti Matkahuollon noutopisteisiin tai pakettiautomaatteihin alk. 7,50€

            Paketti PostiNordin noutopisteisiin tai pakettiautomaatteihin alk. 7,50€

            Kotiin toimitettavat paketit kaikkien toimittajien kyydissä alk 15€

            Lisätietoja Postin pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta www.posti.fi ja Matkahuollon vastaavasta osoitteesta www.matkahuolto.fi.

             

            Vaihto- ja peruutusehdot

            Vaihto ja peruuttamisoikeus ei koske sinetöitynä toimitettuja ja avattuja tuotteita, jota ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa. Asiakas vastaa itse palautuksen välittömistä kuluista, eikä niitä hyvitetä asiakkaalle.

            Asiakkaalla on oikeus palauttaa tuotteet 14 vrk kuluessa tilattujen tuotteiden vastaanottamisesta. Mikäli tuotteet on toimitettu useammassa erässä, alkaa 14 vrk:n määräaika kulua viimeisen toimituserän vastaanottamisesta.

            Palautusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettuja tuotteita, jos sinetti on avattu tai murrettu. Sinetti on punainen teippi tai muu valmistajan määrittämä sinetöintimenetelmä, joka sulkee tuotteen suojapaketin (esim. suljettava säilytyspussi tai kartonkilaatikko).

            Palautusosoite on:
            Edis, Pia Laurila Oy
            Tekniikantie 12
            02150 Espoo

            Asiakkaan on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

            Asiakas vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.

            Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

            Postin tai Matkahuollon kautta voi tuotteet palauttaa myyjälle asiakaspalautuksena.

            Postin palautustunnus on 634262 Merkitsemällä se paketin päälle sekä teksti ASIAKASPALAUTUS, saa paketin palautettua maksutta. Tästä pääset Postin sivuille ja palautusohjeeseen.

            Matkahuollon palautustunnus on 9509463. Matkahuollon paketin palautus onnistuu viemällä paketti mille tahansa miehitetylle toimipisteelle ja antamalla koodi virkailijalle.

            Noutopaketit Otaniemestä tulee palauttaa takaisin toimipisteeseen tilaajan omalla kustannuksella.

            Peruuttamisilmoitus

            Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä.

            Tilauksen peruuttaminen pitää tehdä ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla selkeällä tavalla, kuten sähköpostilla.

            Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät riitä kaupan peruuttamiseksi.  

            Asiakas voi käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Toimintamme kehittämiseksi pyydämme kuitenkin kirjoittamaan lomakkeelle syyn palautukselle.

            Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty. Kuluttajalla on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista.

             

            Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

            Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen: info@edis.fi tai postitse: 

            Edis, Pia Laurila Oy
            Tekniikantie 12
            02150 Espoo

            Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

             

            Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka

            Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen EDIS Pia Laurila Oy:tä vastaan joko EDIS Pia Laurila Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään EDIS Pia Laurila Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

            EU:n ODR asetukseen (Online Dispute Resolution) liittyen asiakkaalla on myös mahdollisuus käyttää riidanratkaisuväylänä Euroopan kuluttajakeskuksen foorumia ec.europa.eu/odr

            Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

             

            Muuta

            Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

            Edis, Pia Laurila Oy, käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.